Direktlänk till inlägg 6 maj 2010

Plötsligt händer det, my ass!

Av aretsmama - 6 maj 2010 18:26

Less, less, less. Till förbannelse. Samma sak varje dag. Jäpp, jag har "en sån där dag".

Sitter och är förbannad på Trissreklamen - trots att jag inte ens sett den på evigheter.

"Plötsligt händer det!"

Vad? VAD? VAD är det som händer så jävla plötsligt? Inte har jag vunnit några miljoner och i övrigt händer inte ett skit plötsligt här!


Samma sak varenda dag! Dag ut och dag in, vecka efter vecka.


Och så är jag förbannad på en anhörig som låter sig så starkt styras av Jantelagen att hon inte vågar rekommendera mig för ett jobb hon vet är ledigt. Trots att hon vet att jag är duktig i det yrket. Nä, hon är rädd för att det ska "se illa ut" när hon rekommenderar mig. Gaaaaaaaaah! Om inte en av dem som känner dig bäst i hela världen kan lämna sina garantier utan att det är trovärdigt, VEM kan då göra det?


Och så är jag arg för att mitt hem ser ut som att jag har haft en mycket lokal variant av stormen Gudrun här hemma och för att jag bara inte ids ta itu med det.


Jag är förbannad på att arbetsförmedlingen kräver in uppgifter som jag lämnat långt oftare än de kräver, men inte noterat det utan kräver in nya. Och det hade väl varit ok om det inte varit så att de nonchalerat mina mail och telefonsamtal om önskan att få en planerad träff med en handläggare..


Och så är jag förbannad på att neruopskykolog-teamet i Uddevalla aldrig hör av sig - fast att de skulle gjort det för längesedan. Och att jag aldrig lyckas pricka in deras telefontider.


Jag veeeet, det är bagateller i livet - och jag kommer inte att minnas denna ilska om tre månader.


Men det skiter jag i.


För idag är jag rasande. Och allra mest förbannad är jag på Triss som vräker ur sig att "plötsligt händer det".

Plötsligt, my ass!

 

Till Åsa: Jag ber om ursäkt, det blev bara en falukorv denna eftermiddag! :)

 
 
cicci

cicci

6 maj 2010 19:30

oj det va mycke du va arg på =) kram

http://www.qdela.bloggplatsen.se

 
susanna55

susanna55

6 maj 2010 19:59

Den här bloggen går inte av för hackor den heller, haha! Tack för dina kommentarer, och nog blir man förbannad på både politik och annat. Jag tänkte vinna dom där 80 miljonerna på lotto till helgen, because I am worth it!!!!

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Bea

Bea

6 maj 2010 20:01

Jäpp, om du bara visste. Och Guuud vad det var mycket jag ändå lät bli att nämna.
Har "en sån där jävla dag" - fast jag misstänker att det snarare blir "en av såna där sju jävla dagar" av det som vi tvingas på.. Grrr!

http://aretsmama.bloggplatsen.se

 
Bea

Bea

6 maj 2010 20:04

80 miljoner sa du? Hm... Vi får väl se vem av oss det blir.. hehehe.
;)

http://aretsmama.bloggplatsen.se

 
riesling

riesling

6 maj 2010 22:06

Hej på dig! Vilken fantastisk blogg du har. Jag har läst runt lite en lång stund och sitter i soffan och fnissar för mig själv. Mycket igenkännande och finurlighet. Jag kommer tillbaka!
Keep it up!

http://riesling.bloggplatsen.se

 
Kristin

adress.com " title="http://You know the adress.com " target="_blank">Kristin

7 maj 2010 02:22

Vilken puckar anhörig är det som vägrar rekommendera dig för ett jobb? *blir mkt upprörd*

http://You know the adress.com

 
Kristin

adress.com " title="http://You know the adress.com " target="_blank">Kristin

7 maj 2010 02:23

*puckad

http://You know the adress.com

 
Åsa

Åsa

7 maj 2010 08:32

men suck, Bea!!! :-)) Låt mig förtydliga vad falukorv är; "å ja ba gick till skolan. sen fika ja. sen vare lektion. sen gick ja hem. sen handla ja på ica. nu ska ja på toa."

DU SKRIVER INTE FALUKORVAR!!! har i övrigt samma fråga som K; vilket JÄVLA PUCKO vägrar rekommendera dig?!?!?!?!?!?!? VEM???? Jag har mens, jag är farlig, jag vill döda!!!!!!

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Bea

Bea

7 maj 2010 09:09

Kristin och Åsa (och jag) kan nu nu bli lugna och fina. Den anhörige tog sitt förnuft till fånga och ringde i morse och gav sina varma rekommendationer. Hahahaha!

http://aretsmama.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av aretsmama - 13 juni 2013 19:41


Livet som autistförälder del 20468, typ. Jävla förbannade byråkrati    Eller ”jävla förbannade brist på förståelse”   Att mötas av byråkrati och blanketter är surt. Men att mötas av argumentet "så har många det" när man vänder sig...

Av aretsmama - 8 februari 2013 16:38

Ikväll är det ett år sedan min "en gång svägerska, alltid svägerska", extralillasyster och djupt saknade vän med det bubblande skrattet somnade ifrån jorden och lämnade oss kvar, i förtvivlan. Jag är säker på att jag såg världen mörkna lite den kvä...

Av aretsmama - 9 februari 2012 19:35


      Med förtvivlan i bröstet skriver jag nu att en mamma och en pappa har mist sin älskade dotter. En alldeles för liten gosse med rött hår har inte längre någon mamma kvar. En man har förlorat sin älskade livskamrat efter ett nästan bara p...

Av aretsmama - 1 februari 2012 21:15


Idag har jag gjort något jag inte gjort på minst två år. Jag har varit sorgsen över att Edvin är autistisk. Jag fick mail med filmer och foton av pappa på när mina barn var små. Alltså riktigt små, max två-tre år. Så söta! Och så små. När jag tit...

Av aretsmama - 23 januari 2012 19:45


Min blogg snittar på fem läsare dagligen.     (Och all eloge och tacksamhet till dessa enträgna människor som besöker en blogg som inte bloggas på. Tack till er!)   Men nu.....! Det är helt fantastiskt! För första gången är det inte en egotri...

Ovido - Quiz & Flashcards