Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Lagom tjock och världsbäst på allt

Av aretsmama - 24 september 2010 14:11

Curlingmorsa? Nej, nej och åter nej. Aldrig!


Lattemorsa? Icke!


Men nu vet jag vad jag är. Jag är "Karlsson på taket"-morsa.


Visserligen har jag varken propeller på ryggen eller ett litet hus bakom skorstenen på taket. Men..


Jag är lagom tjock och lagom gammal. Och framförallt; Jag är världsbäst på allt.


Jag kan trösta ledsna barn.

Jag kan bygga löjligt snygga klosstorn. 

Jag förvandlar min cykel till en endurocross, fyrhjuling eller monstertruck på väg till dagis.

Jag kan busa med barnen så att de får hicka av skrattet.

Jag kan hänga tvätt, laga mat, prata med ena sonen och plåstra om den andra samtidigt.

Jag är världsbäst på att låta som Mamma Mu och Kråkan.

Jag kan diskutera giganotosaurusar och ankylosaurusar.  

Ingen kan få boken "bebis dansar" att bli till en så spännande thriller som jag kan.

Jag kan borra, måla, tapetsera, skruva, laga och fixa.

Mina play dooh-skapelser är som gjorda av Gud him self.

Jag kan hitta på prutt-sagor som får (den unga) publiken att gång på gång ropa in mig för mer.


En ensamstående förälder lär sig att bli en jäkel på det mesta (inklusive onödigt arga, när vi är trötta och less). Och vi är bannemig världsbäst!


Nu drar Karlsson på taket-morsan på after work. Det är jag nämligen också världsbäst på.




 
 
riesling

riesling

24 september 2010 16:01

*jättegarvar*

http://riesling.bloggplatsen.se

aretsmama

24 september 2010 23:11

*slår mig nöjt och självgott för bröstet* :)

 
Vikki

Vikki

24 september 2010 18:12

Det står skrivet i alla skrifter att du skall lära dina barn att respektera det skrivna ordet i all dess form även om det är illa och dumt skrivet, där är du en DÅLIG mamma! (Ja iallafall alla skrifter jag skulle skriva) Hoppas du har en jättetrevlig kväll och lär dig att icke (för)kasta det skrivna ordet under den!

http://vickileh.bloggagratis.se

aretsmama

24 september 2010 23:09

*visslar högt,oskyldigt och oförstående samtidgt som jag läser högt ur SAOL, krig och fred samt bibeln för barnen*

 
Ingen bild

Xecute

24 september 2010 19:37

Yeah goddammit! You´re the shit! Men inte Karlsssonpåtaketmorsa. Nänä. No fucking way. Karlsson är den mest pissirriterande figur jag har stött på, han slår ju till och med Pippi. Tyvärr kommer jag inte på något bättre just nu, men det är nog för att jag också är på After Work, fast hemma dårå..... :-p

aretsmama

24 september 2010 23:06

Karlsson på taket må vara en idiot, men han är en smart idiot; han fattar att man inte ska förringa sig självt.
Beklagar djupt att inte du också kunde vara med på MIN after work. Har skrattat så magen krampar - men skulle skrattat ännu högre om du var med kära vän! Vi måste snart, snart, SNART after eller befora work tillsammans!

 
Kristin

Kristin

24 september 2010 20:31

Två lagom tjocka tummar upp!

http://littlemissred.blogspot.com

aretsmama

24 september 2010 23:02

Thanks K!

 
filozophie

filozophie

13 oktober 2010 13:47

You go Karlsson-morsan. Jag överrensstämmer med föregående talare och undrar samtidigt varför man inte instiftar ett nytt Nobelpris i både pruttsageläsnig och klossbygge. DET mina damer och herrar är något som verkligen kan förändra världen:)

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

aretsmama

13 oktober 2010 18:46

Ja, tänk vad många karlsson-föräldrar vi skulle vara som slogs om det priset!!!! Pruttsagekategorin skulle jag nog kamma hem. Klossarna? Njae, jag får nog erkänna att även om de är vansinnigt snygga så är jag kanske itne världsmästare trots allt. Eller vad säger jag?!?!?! Klart jag ror hem det med! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av aretsmama - 13 juni 2013 19:41


Livet som autistförälder del 20468, typ. Jävla förbannade byråkrati    Eller ”jävla förbannade brist på förståelse”   Att mötas av byråkrati och blanketter är surt. Men att mötas av argumentet "så har många det" när man vänder sig...

Av aretsmama - 8 februari 2013 16:38

Ikväll är det ett år sedan min "en gång svägerska, alltid svägerska", extralillasyster och djupt saknade vän med det bubblande skrattet somnade ifrån jorden och lämnade oss kvar, i förtvivlan. Jag är säker på att jag såg världen mörkna lite den kvä...

Av aretsmama - 9 februari 2012 19:35


      Med förtvivlan i bröstet skriver jag nu att en mamma och en pappa har mist sin älskade dotter. En alldeles för liten gosse med rött hår har inte längre någon mamma kvar. En man har förlorat sin älskade livskamrat efter ett nästan bara p...

Av aretsmama - 1 februari 2012 21:15


Idag har jag gjort något jag inte gjort på minst två år. Jag har varit sorgsen över att Edvin är autistisk. Jag fick mail med filmer och foton av pappa på när mina barn var små. Alltså riktigt små, max två-tre år. Så söta! Och så små. När jag tit...

Av aretsmama - 23 januari 2012 19:45


Min blogg snittar på fem läsare dagligen.     (Och all eloge och tacksamhet till dessa enträgna människor som besöker en blogg som inte bloggas på. Tack till er!)   Men nu.....! Det är helt fantastiskt! För första gången är det inte en egotri...

Ovido - Quiz & Flashcards